Alexa

Dikkat Gelişimine Yönelik Ailelerin Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

25th Mar 2014
group-of-attentive-kids-in-nursery-room

1.En önemli sorunu dikkat dağınıklığı olacağı için eğitimde temelde dikkatini daha uzun verebileceği etkinlikleri seçin.

2.Bu çocukların eğitiminde, en iyi performans ara verilerek yapılan ödevler, derslerde alınır. Bu nedenle uzun süreli ödevlere sık sık ara vererek yaptırın. Bu nedenle çocuğun sıkıldığını hissettiğiniz an ara verin.

3.Ev ortamının rahat ve kurallar açısından gevşek değil, katı ve sıkıcı özelliği olmayan ancak kesin sınırları çizilmiş kurallar olmalıdır.

4.Uzun süreli olan ödevler küçük parçalara ayrılmalıdır. Basamaklar halinde neden sonuç ilişkisi kurularak verilmelidir.

5.Çocuğun iyi niyetli olarak yaptığı her çabayı, eğer olumlu sonuçları olmuşsa destekleyin, olumsuz sonuçları olmuşsa görün ve iyi niyetiyle yaptığını söyleyin.

6.Özellikle ödül sistemi motivasyonu arttırır. Bu nedenle başarılarıyla ilgili çalışmalarını övgülerle ödüllendirin.

7.Her türlü konuşmalarınızı yalın ve basit bir dille söyleyin.

8.Sık sık geri bildirimde bulunun.

9.Harekete geçmeden önce “dur – düşün – eylemini yap” komutunu takip etmesini isteyin.

10.Sözlü anlatımlara daha çok yer verin. Zira sözlü sınavlarda daha başarılı oldukları unutulmamalıdır.

11.Çocuğa karşı önlemler alınırken diğer kardeşler tarafından kıskanılacağı düşünülerek mümkün olduğunca diğer çocukların dikkatini çekecek aşırılıklardan kaçınılmalıdır.

12.Sıklıkla sınıf değişikliği yapmak olumsuz etkilenmelerine neden olacaktır. Ancak ciddi sorunların yaşandığı sınıftan gerçek anlamda yararlanabileceği başka bir sınıfa geçmesi de olumlu sonuçlara neden olacaktır

13.Ona nasıl yardımcı olabileceğinizi sorun.

14.Öğrenmenin duygusal yönünü göz ardı etmeyin. Çocuk faaliyetlerin eğlendirici yönünü bulmak, başarısızlık yada beceriksizlik yerine başarılı olmanın tadına varmak, korku ve sıkılmanın yerine heyecan duymak isterler. Bu nedenle duygularını gözlemleyin.

15.Çocuklar düzenli ortamlara ihtiyaç duyarlar. Kendi başlarına iç dünyalarını düzenleyemedikleri için dış dünyanın başkaları tarafından düzenlenmesini isterler. Listeler yapın. Ne yapacaklarını bilmeyen yada unutan çocuklar için bu listeler çok faydalı olacaktır. Onlar; hatırlamaya, prova yapmaya, tekrar etmeye, yönlendirmeye, sınırlar konmasına ve düzene ihtiyaçları vardır.

16.Kuralları yazın. Her dakika göz önünde olabilecek yerlere asın. Çocuk kendinden ne beklendiğini bilirse kendini daha güvenli bir ortamda hissedecektir.

17.Ondan istediklerinizi tekrarlayın, anlatın, yazın, söyleyin. Çocuklar kendilerinden isteneni birden fazla kez duymak isterler.

18.Sürekli göz göze gelmeye çalışın.

19.Sınırlar koyun. Sınırlar çocuklara ceza vermek için değil onları rahatlatıp kendilerine güvenini arttırmaya yardımcı olacaktır. Sınır koymayı, sık sık sizden beklendiği gibi vaktinde ve yalın bir biçimde yapmaya çalışmalısınız.

20.Önceden belirlenen programa dakik ve sadık kalmaya çalışın.

21.Okul sonrası yapması gerekenleri, ödevlerini yazmasına yardımcı olun. Böylece çocuğun en büyük özelliklerinden birinin önüne geçersiniz. ERTELEME!!

22.Çocuğun öğrendiklerini sık sık tekrarlayın, kontrol edin. Bu tür kontroller çok faydalıdır, çocuğun çalışmaya sevk eder.

23.Büyük projeleri küçük ve bitirilmesi kolay parçalara bölün.

24.Çocuğun başarılarını, yapabildiklerini yakalamak için tetikte olun. Çocuklar sürekli başarısızlık yaşadıkları için olumlu tepkilere çok fazla ihtiyaç duyarlar. Cesarete çok ama çok ihtiyaç duyarlar. Övgüyle büyür gelişirler, övgü almadıklarında siner içe kapanırlar.

25.Öğretirken konu başlıklarını kullanın. Ana fikir çıkarmayı öğretin. Çocuklar bunu kolay öğrenemezler. Ancak bir kez öğrendiklerinde de onu şekillendirirler. Çocuğa öğrendiğinin gerekli olduğu bilincini öğretmek gereklidir.

26.Çocuklar daha çok görsellikle kazanırlar. Bu nedenle söylediklerinizi, yapmak istediklerinizi yazarsanız, resmini yaparsanız dikkatini daha çok çekecek ve öğrenecektir.

27.Komutları basitleştirin, seçenekleri şıklayın, zamanı basitleştirin. Basit cümleler daha kolay kavranır.

28.Ana renkli cümleler kelimeler kullanın. Renkli dil katılımı ve dikkati arttıracaktır.

29.Çocuğun kendini değerlendirmesine yönelik yardımcı olun. Çoğu zaman nasıl davrandıklarının farkında değillerdir. Ona şu şekilde sorabilirsiniz. “ Şimdi ne yaptığının farkında mısın? , Bunu başka şekilde nasıl söylersin?, Sen öyle dediğinde arkadaşların neden üzüldü biliyor musun ?”  Gibi cümleler kendi kendini tanımaya yöneltecektir.

30.Ondan beklediklerinize açıklık getirin.

31.Sınavları tamamlamayı öğretin.

32.Gruba bağlı kalmasına dikkat edin.

33.Nelere ihtiyacı olduğunu ona dikte etmek yerine, sizden yardım istemesini bekleyin.

34.Planlarınızı etkinliklerinizi mutlaka daha önceden anlatın. Zira çocuklar güvenli ortamda kendilerini daha iyi hissederler. Bilmedikleri ne olacağını kestiremedikleri durumlarda şaşkınlaşır, paniklerler.

35.Övün, sırt sıvazlayın, onaylayın, cesaret verin, umutlandırın.

36.Öğrendiklerini daha sonra hatırlayabilmelerini için ufak notlar yazdırın. Notlara sadece sizin söyledikleriniz değil kendi eklemelerini yazmalarını da isteyin.

37.Ders başlamadan önce dikkatini toplamasını sağlayın. Bunun için sessizlik yada el çırpma yöntemini kullanabilirsiniz. Odanın değişik bölümlerinden elinizle sinyaller vererek dikkatini toplayabilirsiniz.

38.Sportif faaliyetlere teşvik edin.

39.O gün anlatılacak konuyu biraz tartışmak çocuğun konuyu bilerek derse katılımını, dolayısıyla stres faktörünü azaltacaktır.