Değerli Aday Velilerimiz,
Kurumumuzda otizm eğitimi 3 yaş ve üzeri otizm tanısı almış ya da olası belirtileri gösteren çocuklara verilmektedir. Almış olduğumuz performans verilerine göre eksik alanlar tespit edilmekte ve buna uygun bireyselleştirilmiş eğitim programı uygulanmaktadır.
Otizm programı hedeflerimizde öncelikli olarak taklit becerisi, dil ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi, el-göz koordinasyonu, ince ve kaba motor beceriler, sembolik oyun, öz bakım, günlük yaşam becerileri ve özellikle sosyal becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.
Rehberlik Araştırma Merkezinden otizm tanılı rapor almış olan çocuklarımızın eğitim masrafları M.E.B tarafından karşılanmakta olup eğitimleri ücretsiz verilmektedir. Kayıt işlemleri hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.
İLGİLİ YAZI VE MAKALELERİMİZ
Değerli Ailelerimiz, Pozitif Gelişim olarak yıllardır hep daha kaliteli hizmet, daha kaliteli eğitimci, daha organize bir sistem için çalışmaktayız. Bu hedef doğrultusunda gerek sizlerden gelen geri bildirimler, gerekse bizim tecrübe ve gözlemlerimiz sonucunda çocukları
Değerli Velilerimiz, 2016 yılı 1. periyod dönemine ait motor gelişimi istatistiklerimiz aşağıda sunulmuştur. PG SPORTS bünyesinde yapılan spor çalışmaları sonucunda ulaşılan motor gelişim değerlendirme sonuçları, her 4 aylık süreçte güncellenmekte ve ailelerimiz ile pay
VAKA ÇALIŞMASI Çocuğun adı soyadı: B.S. / Kız Yaşı: 2 yaş Aldığı tanısı: Yoğun otizm belirtileri gösteriyor. İlaç kullanımı: İlaç kullanmıyor. İlk gözlenen davranışları Göz kontağı hiç yok. İsmiyle seslenildiğinde bakmıyor. Basit komutları almıyor. Sürekli ağlıyor ve b
VAKA ÇALIŞMASI Çocuğun adı soyadı: E.Y. / Erkek Yaşı: 5 yaş Aldığı tanısı: A Tipik Otizm İlaç kullanımı: İlaç kullanmıyor. İlk gözlenen davranışları Göz kontağı 3-5 sn civarlarında, Her şeye “ Dani dani” diyor. Nesneleri ismiyle tanımıyor. İsimlendiremiyor. Masa [
Değerli velilerimiz, Ailelerimizden gelen talep ve görülen ihtiyaç üzerine Ergoterapist eşliğinde duyu bütünleme uygulamalarına başlanmıştır. Çalışmalar pazar hariç hergün 09:00-18:00 saatleri arasında PGSPORTS'da yapılmaktadır.
Spor Merkezimiz PG SPORTS bünyesinde yapılan son 4 aylık spor ve aktivite çalışmalarının istatistik verileri aşağıda sunulmuştur. Tanı Cinsiyet Yaş Şubat 2015 Mayıs 2015 Otizm Kız 5 Yaş 1 Ay 1-2 yaş aralığı 3-4 yaş aralığı Otizm Erkek 8 Yaş […]
Dil ve konuşma gelişiminde Güven Temelli Yaklaşım Gün boyunca bebekle iletişim halinde olunmalıdır. Bebekler bu dönemde konuşmuyor diye yetişkinlerin de bebekle konuşmayacakları anlamı çıkarılmamalıdır. Bebeği dinleyin ve onunla konuşun. Çıkardığı seslerin, yaptığı hare
*Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi / Özel Eğitim Dergisi / Doç. Dr. Pınar Ege Otizm ve yaygın gelişimsel bozukluklar Otizm, yaygın gelişimsel bozukluklar yelpazesinin ağır ucunda yer alan bir bozukluktur. Bu nedenle pek çok zaman bu nitelikte çocuklar
Maalesef son yıllarda otizm kavramı oldukça yaygın ve ilgi çekmekte olan bir konu.. Nedenleri üzerinde yüzlerce araştırma yapılmış, alternatif birçok yol üretilmiştir. Ancak halen net ve kesin nedenleri bilinmemekle beraber %100 çözüme ulaştıracak yol bulunamamıştır. Şu
Nisan 2015 ayında “ Otizmli çocuğa konuşma eğitimi nasıl verilmeli?” konu başlıklı atölye çalışması uygulanacaktır. Şenay Yılmaz’ın vereceği seminere katılmak isteyen velilerimiz sekreterimizden bilgi alabilirler.
Ben uzun süredir özellikle “a tipik” ya da “hafif otizmlilerin”, “ reaktif bağlanma bozukluğu” yaşayan çocuklar olduğunu düşünüyorum. Yani aslında reaktif bağlanma bozukluğu yaşayan bebek yeterince desteği alamayınca otizme dönüyor. Biraz iddialı oldu biliyorum ama tecr
Çocuğun adı soyadı: D.T. Yaşı: 5 yaş Aldığı tanısı: A tipik otizm İlaç kullanımı: İlaç kullanmıyor. İlk gözlenen davranışları D.T 2,5 yaşında özel eğitime başlamış. Konuşuyor, kendini ifade edecek seviye de dili kullanabiliyor. Dönen nesnelere karşı ilgisi halen var. Oy
Kurumumuz eğitimcilerinden Bircan Tavas Eylül ayı Atölye çalışmamızı tamamlamıştır. “ Otizm ve Yemek Sorunları” konulu uygulamaya katılan velilerimize teşekkür ederiz.
Kurumumuz eğitimcilerinden Tolga Yardımcı Ekim ayı atölye çalışmamızı tamamlamıştır. “ Otizmli çocuklarda okuma yazma eğitimi” konulu uygulamaya katılan velilerimize teşekkür ederiz.
Bu program dil ve konuşma gecikmesi olan çocuklara, onlarla en çok vakit geçiren ebeveyn ve diğer büyüklerin eğitilerek, çocukların iletişimi öğrenmelerinde başlıca rol almalarını sağlamak üzere hazırlanmıştır. Bu yöntem çocuğun gün içerisinde yaşadığı gün akışına göre
18 aylıktan itibaren otizm şüphesi duyulan bebeklerde uygulanan bir tarama ölçeğidir. 5-15 dakikalık uygulama süresi vardır. Psikologlar, çocuk psikiyatristleri, pediatristler, nörologlar, hekimler, hemşireler gibi çocuk sağlığı alanında çalışan uzmanlar tarafından uygu
Magic Room felsefesi,1970 de Hollanda’da De Hartenberg Enstitüsünde zihinsel engellilerle çalışan iki terapistin bir kermes esnasında renkli kağıtların vantilatörün esintisiyle uçuşmasından esinlenerek geliştirdiği bir yönteme dayanmaktadır.
Müziksel bir olgu olan ritim aslında daha doğmadan anne karnında öğreniriz. Kalbin ritmik atışı, kanın düzenli ve belirgin bir sıralamada akışı, bulunduğumuz sıvı içindeki hareket her şey aslında ritmik bir düzene esas olan şeylerdir. Bu düzen daha bebekken bizim kendi
Yalova’da evin verandası ve hava çok sıcak.. Burada ki ikinci yılımız başlıyor. Yazlık olarak çok güzel bir yer. Oturduğum yerden havuz görünüyor. Evler sanki yeşil çimenler üzerindeki mantarlara benziyor. Mantar şekli bana hep evi hatırlatır. Sanki yuvayı simgeliyor. H
Konuşmanın gelişimi iki aşamada olur. Alıcı dil becerilerinin gelişmesi, İfade edici dil becerisinin gelişmesi.. Bu iki alan birbirini tamamlamadığı sürece konuşma gelişmez. Bu nedenle öncelikli olarak alıcı dil yani çocuğun anlama dili geliştirilmeli, daha sonra bunu i
Kurumumuzdan 2,5 yıldır eğitim alan D.K. nin annesi Buket hanım çocuğuyla ilgili yaşadığı süreci bir röportaj tadında bizimle paylaştı.. Çocuğunuzun problemini ne zaman fark ettiniz? İlk 18 aylıkken fark ettim. Otizm farkındalığı şeklinde değil. İşitmiyor gibi davranıyo
Duyu bütünleme egzersizleri aile eğitim programı grubumuzda ki amaç ebeveynin çocuğunun duyularını uyaracak egzersizleri öğrenerek evde uygulamasıdır.
Otizm tanısı konulan çocuğum, OÇEM Sınıfı’na yönlendirildi. OÇEM sınıfı nedir, ona yararı olur mu? A.B./İstanbul OÇEM’in açılımı, Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi’dir. Bu merkezler okullarda olabileceği gibi, devlet okullarının bir sınıfı da olabilir. B
Otizm, ilk olarak 1943 yılında Amerikalı çocuk psikiyatristi Leo Kanner tarafından “Erken Çocukluk Otizmi” olarak adlandırılmıştır. Otizm, daha sonraki yıllarda çeşitli kurullar ve kişiler tarafından da incelenerek Kanner’in tanımı geliştirilmiştir. Gü
Otizm, sosyal ve iletişim becerilerinin oluşmasını etkileyen bir gelişim bozukluğudur. Otizm genellikle yaşamın ilk 2 yılında ortaya çıkar. Otistik çocuklar genelde öğrenme zorluğu çekerler. Otistik çocukların büyük bir kısmında farklı seviyelerde zeka geriliği görülse
Asperger Bozukluğu Bu çocuklar genellikle ilk başlarda yanlış teşhis edilirler. Obsesif-Kompulsif Bozukluk, ya da belki Dikkat Eksikliği Bozukluğu olduğu düşünülmektedir. Asperger’li çocukların sosyal etkileşimleri güçsüzdür ve iletişim ile ilgili sorunları vardır
Son yapılan araştırmaları sizin için derledik. • Türkiye’de yaklaşık 670.000 otizmli birey var; bunların nerdeyse 200.000’i 0-14 yaş grubunda. • Yapılan bir çalışmada otizmli bireylerin özellikle bilgi ve bilişim teknolojisi alanında normalin çok üstünde per