Alexa

Yaygın gelişimsel bozukluk

Değerli Aday Velilerimiz,

Kurumumuzda 3 yaş ve üzeri Yaygın Gelişimsel Bozukluk tanısı almış ya da olası belirtileri gösteren çocuklara bireysel ve grup eğitimleri verilmektedir. Almış olduğumuz  performans verilerine göre eksik alanlar tespit edilmekte ve buna uygun bireyselleştirilmiş eğitim programı uygulanmaktadır.

Yaygın gelişimsel bozukluk programı hedeflerimizde öncelikli olarak taklit becerileri, yönerge takibi, dil ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi, el-göz koordinasyonu, ince, kaba motor beceriler, sembolik oyun ve sosyal becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir.  Ayrıca okula devam eden kaynaştırma öğrencilerinin okuma, yazma ve matematik gibi akademik ihtiyaçları desteklenmektedir.

Rehberlik Araştırma Merkezinden yaygın gelişimsel bozukluk tanılı rapor almış olan çocuklarımızın eğitim masrafları M.E.B tarafından karşılanmakta olup eğitimleri ücretsiz verilmektedir. Kayıt işlemleri hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.

İLGİLİ YAZI VE MAKALELERİMİZ

16saategitim
Ayda 16 saat ücretsiz özel eğitim

Değerli Ailelerimiz, Pozitif Gelişim olarak yıllardır hep daha kaliteli hizmet, daha kaliteli eğitimci, daha organize bir sistem için çalışmaktayız. Bu hedef doğrultusunda gerek sizlerden gelen geri bildirimler, gerekse bizim tecrübe ve gözlemlerimiz sonucunda çocukları

Devamını Oku
duyu-butunleme
Duyu bütünleme çalışmalarımız ergoterapist eşliğinde başlamıştır.

Değerli velilerimiz, Ailelerimizden gelen talep ve görülen ihtiyaç üzerine Ergoterapist eşliğinde duyu bütünleme uygulamalarına başlanmıştır. Çalışmalar pazar hariç hergün 09:00-18:00 saatleri arasında PGSPORTS'da yapılmaktadır.

Devamını Oku
otizm, atipik otizm
4 aylık motor gelişim istatistiklerimiz…

Spor Merkezimiz PG SPORTS bünyesinde yapılan son 4 aylık spor ve aktivite çalışmalarının istatistik verileri aşağıda sunulmuştur. Tanı Cinsiyet Yaş Şubat 2015 Mayıs 2015 Otizm Kız 5 Yaş 1 Ay 1-2 yaş aralığı 3-4 yaş aralığı Otizm Erkek 8 Yaş […]

Devamını Oku
dil konuşma etkinlikleri
Çocuklarda Dil ve Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öneriler

Dil ve konuşma gelişiminde Güven Temelli Yaklaşım Gün boyunca bebekle iletişim halinde olunmalıdır. Bebekler bu dönemde konuşmuyor diye yetişkinlerin de bebekle konuşmayacakları anlamı çıkarılmamalıdır. Bebeği dinleyin ve onunla konuşun. Çıkardığı seslerin, yaptığı hare

Devamını Oku
otizmli çocuk
Otizm ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk gösteren çocuklarda iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve öğretmenlere öneriler

*Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi / Özel Eğitim Dergisi / Doç. Dr. Pınar Ege   Otizm ve yaygın gelişimsel bozukluklar Otizm, yaygın gelişimsel bozukluklar yelpazesinin ağır ucunda yer alan bir bozukluktur. Bu nedenle pek çok zaman bu nitelikte çocuklar

Devamını Oku
kiz-cocuk
Hannen Yöntemi ile Konuşma Öğretimi

Bu program dil ve konuşma gecikmesi olan çocuklara, onlarla en çok vakit geçiren ebeveyn ve diğer büyüklerin eğitilerek, çocukların iletişimi öğrenmelerinde başlıca rol almalarını sağlamak üzere hazırlanmıştır. Bu yöntem çocuğun gün içerisinde yaşadığı gün akışına göre

Devamını Oku
1
Magic Room / Bütünsel Duyu Terapisi Nedir?

Magic Room felsefesi,1970 de Hollanda’da De Hartenberg Enstitüsünde zihinsel engellilerle çalışan iki terapistin bir kermes esnasında renkli kağıtların vantilatörün esintisiyle uçuşmasından esinlenerek geliştirdiği bir yönteme dayanmaktadır.

Devamını Oku
konuşma aşamaları
Konuşmanın Aşamaları

Konuşmanın gelişimi iki aşamada olur. Alıcı dil becerilerinin gelişmesi, İfade edici dil becerisinin gelişmesi.. Bu iki alan birbirini tamamlamadığı sürece konuşma gelişmez. Bu nedenle öncelikli olarak alıcı dil yani çocuğun anlama dili geliştirilmeli, daha sonra bunu i

Devamını Oku