Değerli Aday Velilerimiz
Zihinsel Engelliler tanısı almış ya da olası belirtileri gösteren 3 yaş ve üzerindeki çocuklar için bünyemizde bireysel ve grup eğitimi çalışmaları yapılmaktadır. Almış olduğumuz performans verilerine göre eksik alanlar tespit edilmekte ve buna uygun bireyselleştirilmiş eğitim programı uygulanmaktadır.
Zihinsel engelliler programı hedeflerimizde öncelikli olarak konuşma becerilerinin geliştirilmesi, öz bakım, günlük yaşam becerileri, psikomotor beceriler ve toplumsal yaşama uyum becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca okula devam eden kaynaştırma öğrencilerinin okuma, yazma ve matematik gibi akademik ihtiyaçları desteklenmektedir.
Rehberlik Araştırma Merkezinden zihinsel engelliler tanılı rapor almış olan çocuklarımızın eğitim masrafları M.E.B tarafından karşılanmakta olup eğitimleri ücretsiz verilmektedir. Kayıt işlemleri hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.
İLGİLİ YAZI VE MAKALELERİMİZ
Değerli Ailelerimiz, Pozitif Gelişim olarak yıllardır hep daha kaliteli hizmet, daha kaliteli eğitimci, daha organize bir sistem için çalışmaktayız. Bu hedef doğrultusunda gerek sizlerden gelen geri bildirimler, gerekse bizim tecrübe ve gözlemlerimiz sonucunda çocukları
VAKA ÇALIŞMASI Çocuğun adı soyadı: D.S. / Erkek Yaşı: 5 yaş Aldığı tanısı: Zihinsel Engelli İlaç kullanımı: İlaç kullanmıyor. İlk gözlenen davranışları Göz kontağı 5-8 dakika seviyesinde. Üst çene alt çenenin önünde. İki çene birleşmiyor. Konuşulanı anlamıyor. Nesne –
Değerli velilerimiz, Ailelerimizden gelen talep ve görülen ihtiyaç üzerine Ergoterapist eşliğinde duyu bütünleme uygulamalarına başlanmıştır. Çalışmalar pazar hariç hergün 09:00-18:00 saatleri arasında PGSPORTS'da yapılmaktadır.
Dil ve konuşma gelişiminde Güven Temelli Yaklaşım Gün boyunca bebekle iletişim halinde olunmalıdır. Bebekler bu dönemde konuşmuyor diye yetişkinlerin de bebekle konuşmayacakları anlamı çıkarılmamalıdır. Bebeği dinleyin ve onunla konuşun. Çıkardığı seslerin, yaptığı hare
Bu program dil ve konuşma gecikmesi olan çocuklara, onlarla en çok vakit geçiren ebeveyn ve diğer büyüklerin eğitilerek, çocukların iletişimi öğrenmelerinde başlıca rol almalarını sağlamak üzere hazırlanmıştır. Bu yöntem çocuğun gün içerisinde yaşadığı gün akışına göre
Magic Room felsefesi,1970 de Hollanda’da De Hartenberg Enstitüsünde zihinsel engellilerle çalışan iki terapistin bir kermes esnasında renkli kağıtların vantilatörün esintisiyle uçuşmasından esinlenerek geliştirdiği bir yönteme dayanmaktadır.
Konuşmanın gelişimi iki aşamada olur. Alıcı dil becerilerinin gelişmesi, İfade edici dil becerisinin gelişmesi.. Bu iki alan birbirini tamamlamadığı sürece konuşma gelişmez. Bu nedenle öncelikli olarak alıcı dil yani çocuğun anlama dili geliştirilmeli, daha sonra bunu i
Zihinsel engellilik nedenleri Doğum öncesi nedenleri Hamilelik döneminde annenin geçirdiği bulaşıcı hastalıklar, kullandığı ilaçlar, kazalar ve zehirlenmeler, röntgen çektirme, yetersiz beslenme, Akraba evliliği, kromozom bozuklukları, kan uyuşmazlığı, Doğuştan metaboli
Zeka zihnin öğrenme, öğrenilenden yararlanabilme, yeni durumlara uyabilme ve yeni çözüm yolları bulabilme yeteneğidir. Öğrenme ile zeka arasında yakın bir ilişki vardır. En zeki kişi en çabuk ve en çok öğrenebilen kişidir. Zeka düzeyi düşük kişi ise yavaş öğrenir. ZEKÂ
Zihinsel engelliler için kullandığımız eğitim programlarımız: 1. İş uğraşı programı Zihinsel engelli bireyin ince motor becerileri, dikkat gelişimi ve özgüven duygusunu geliştirmek amaçlı oluşturulmuş bir programdır. Program içeriği kavrama, manipülasyon, bec
1)Hazırlık çalışmaları: Eğitilebilir zihinsel engelli çocukların çoğu okuma ve yazmaya başlamak için gerekli fiziksel, duygusal toplumsal olgunluğa erişmemiş ve bazı ön becerilerden yoksundurlar. Bu çocuklar için ön hazırlıkları şöyle sıralayabiliriz: A)Okuma yazma için
Öz bakım becerilerini kazanmaları Tuvalet eğitimi, temizlik ve yemek alışkanlığı gibi öz bakım becerileri doğuştan geliştirilmeyen öğrenilerek kazanılan davranışlardır. Tuvalet eğitimini kazanmada yaşıtlarına nazaran gecikme görülebilmektedir. Eğer çocuklar altlarının k
Motor gelişimleri 1. Beden gelişimleri çok geri kalmış ya da duraklamış olabilir. 2. 2.kol bacak kasları gelişmiştir, bazı çocuklar vücut hareketlerini (yürüme, koşma, merdiven çıkma v.b) normal yaşıtları ile aynı zamanda, bazıları ise yaşıtlarından biraz daha gecikme
Doğum öncesi: -Hamilelik döneminde annenin geçirdiği bulaşıcı hastalıklar, kullandığı ilaçlar, kazalar ve zehirlenmeler, röntgen çektirme, yetersiz beslenme, – Akraba evliliği, kromozom bozuklukları, kan uyuşmazlığı, – Doğuştan metabolik bozukluklar. Doğum s
Okul olgunluğu, çocuğun fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimi açısından belirli bir düzeye gelmesi ve okulda kendisinden beklenilenleri başarılı bir şekilde yerine getirmeye hazır olmasıdır.
Biliş-düşünce kavramı, dünyayı tanıma, anlama ve öğrenmeyi içeren zihinsel faaliyetler için kullanılmaktadır. Bu kavramın altında dikkat, algı, bellek, dil gelişimi, okuma ve yazma, problem çözme, akıl, yaratıcılık vb. alanlar vardır.
MENTAL RETARDASYON NEDİR ? Doğumdan önce, doğum sırasında ve doğumdan sonraki gelişim sürecinde, çeşitli nedenlerle, zihinsel, psiko-devimsel, sosyal olgunluk, gelişim ve fonksiyonlarda sürekli yavaşlama, duraklama ve gerileme sonucu olarak akranlarından dörtte bir ve